Wednesday, May 15, 2013

Things I ♥ : {My Hand Blown Glass Ornament}

My sister-in-law, Kasey, gave my mother-in-law and me a gift certificate to a blown glass class to make our own glass ornaments. I loved the idea, I always wondered how you make those and it really spoke to the artsy side of me. We had a great time the three of us at our class, mi instructor was super nice and he explained everything in detail. It was impressive to see the melted glass and see how it was taking shape after each blow. I love to learn new things, I was so happy with this experience despite how HOT it was in that workshop. After our class we went out to eat and kept enjoying a lovely night.

Mi cuñada Kasey nos regaló a mi suegra y a mí un gift certificate para ir a una clase de vidrio soplado donde podríamos hacer nuestras propias esferas de vidrio. Me encantó la idea, ya que siempre me han gustado las cosas “artesas” y me gusta aprender nuevas cosas. Lo pasamos súper bien las tres en la clase, mi instructor era un caballero súper simpático y bueno para la conversa y me explico todo muy bien detallado! Fue impresionante ver el vidrio derretido y ver cómo iba adquiriendo forma con cada soplido. Quede súper feliz con esta experiencia sin importar el calor infernal que hacía en ese taller! Después de la clase mi cuñada y mi suegra fuimos a comer y seguir disfrutando de la tarde!

photo 1 (1)photo 2 (1)photo (2)

This is the ornament I made. I love it! I hung it in my front yard, right outside my window, the sun hitting the ball makes the colors even more pretty.

Esta es la esfera de vidrio que hice, me encanta! La colgué en el jardín, afuera del ventanal y el sol se refleja súper lindo con los colores morados.

IMG_8627IMG_8630

No comments:

Post a Comment