Tuesday, January 11, 2011

Let’s Talk About Goals And Wants

Today is the 1-11-11! It’s seems like the perfect day to define what I want out of this new year, my goals and wishes. After much thinking and consideration I’ve decided that this year will be all about ME. I’m not a self-centered kind of person, I usually step back and let the person next to me shine. It’s not that I’m shy or self-conscious. I usually find that the person next to me wants the spotlight more that me to reassure themselves. I’m generous, they can have it. This year it’s different I’m stealing the spotlight of my own life. I have a reason though, something happened that was eye opening for me. I had a really sad experience that left me disappointed, feeling worthless, questioning relationships and who I am and what I’m not. After counseling with my husband and my dearest parents I was prompted to focus on my self, on what makes me happy, and what would make me happy. If I’m happy and well taken care of, I’ll have the foundation and emotional resources to live a fulfilled, balance life. I’m not saying that I’ll become a spoiled and selfish person, I’m saying that I need to peel layers and get to the core of my soul, polish it and make it shine!!
Not in any special order these are my goals and wants for 2011:
1.- Yep. Like every year and everybody I have the goal of fitness. My body is desperately asking me to get in shape. I’ve been having backaches, headaches and all the aches you have for not having a healthy body. I’m motivated and I WILL accomplish this.
2.- I’ll educate my self, read books and go out there with my camera and shoot, shoot, shoot to become a better photographer and grow my business.
3.- I’m are not pregnant but this year I will be.
4.- I love to travel and go sight seeing. I think there are so many beautiful places in the Midwest. This year I will take more day or weekend trips. Memories are created when you are out and about not sitting on the couch in your living room.
5.- I will read the B.O.M. in English!! Right now the scriptures (in english) don’t speak to me. I’ve heard people say that the holy spirit speaks to you on your own language. I want to feel it too when I’m at church in sacrament meeting, participating in Relief Society or when I’m teaching primary. I believe if I read it form front to back in english my experience every sunday will be more spiritual.
6.- This year we will be out of debt! I’m really excited about this one. It is possible if we discipline our selves. Randy and I are on the same page on this one. I will become expert in budgeting and will pay off our debt and put more into savings.
7.- Martha Stewart will have nothing on me! Ha! I’ll make my house a piece of heaven on earth or however that saying goes. I’ve been slacking big time with my house. I still have paint and curtains I bought 5 months ago that haven’t been used. I’ll get to those projects and make sure that I don’t move to another project until I finish the one I started.
8.- This year I’ll cook healthier meals for my family. More veggies and fruit and less meat. I want to learn alternatives ways of eating. Buy fresh and organic when possible. I need all the tips and advice in this matter, please don’t be shy on sharing recipes and products!
9.- I have a sewing machine but don’t use it often. Just to make pillows and shorten curtains. I will learn how to sew simple things and when I feel comfortable I will sew a skirt for church.
10.- Gardening will be a delight this year. I have the space to create a beautiful vegetable garden. I want to plant in beds, have flowers containers in between the rows and have a picket fence all around it. It will be beautiful.
11.- I will learn how to can our own veggies. I will also learn how to freeze or can fruit and all the yummy things people do around here.
12.- I love my four-legged children. I will be a better mommy for them. I’ll play more with Kala and take her for walks. At the end of the day when we get home we just want to relax and do nothing. This is not fair for her who has been alone and bored all day. Our Cleo is such a sweet cat. I want her to have a happy life too, she is so shy and only comes out at night. I feel sorry for her, she lives such a boring life for a cat.
2011
Hoy dia es el 11-1-11! Es el dia perfecto para definir lo que quiero de este año, mis metas y deseos. Despues de pensar mucho en el tema he decidido que este año estara enfocado en MI. No soy del tipo egocentrico, generalmente dejo a la persona que esta al lado mio lucirse. No es que sea timida o acomplejada. Usualmente encuentro que la persona que esta al lado mio quiere la atencion mas que yo y como soy generosa, los dejo que la tengan. Este año es diferente, me estoy robando la atencion de mi propia vida. Tengo razones para ello, el dia de año nuevo abri mis ojos. Tube una experiencia bien triste que me dejo desilucionada, sintiendome insignificante , cuestionandome relaciones, quien soy y quien no soy. Despues de aconsejarme con mi esposo y mis amados padres senti la motivacion de enfocarme en mi. En lo que me hace feliz y en lo que me haria feliz. Si estoy feliz y bien cuidada tendre la fundacion y herramientas para vivir una vida completa y balanceada. No estoy diciendo que me convertire en una persona egoista y mimada. Estoy diciendo que tengo que pelar capas y capaz hasta llegar a mi alga, pulirla y hacerla brillar!!
Sin orden en particular estos son mis metas y deseos para el 2011:
1.- Como todas las personas y como en cada enero tengo la meta de ponerme en forma. My cuerpo desesperadamente me pide que ejercite. He estado teniendo dolores de espalda, dolores de cabeza y todos los achaques que uno tiene por no estar en forma. Estoy motivada, voy a tener exito.
2.- Me educare, leere libros y saldre con mi camara a fotografiar. Me convertire en una mejor fotografa para que mi negocio cresca.
3.- Este año quedare embarazada.
4.- Me encanta viajar y conocer lugares. Hay tantos lugares bonitos alrededor de donde vivimos. Este año iremos de paseo y pequeños viajes mas a menudo. Memorias se construyen haciendo cosas no estando sentado en la casa.
5.- Voy a leer el Libro de Mormon en ingles. En estos momentos las escrituras (en ingles) no me hablan. He escuchado decir que el espiritu santo te habla en tu propio idioma. Quiero sentirlo tambien cuando estoy en la iglesia en la reunion sacramental, participando en la sociedad de socorro o cuando estoy enseñando en la primaria. Creo que si lo leo completo en ingles mis domingos seran mas espirituales.
6.- Este año vamos a salir de deudas. Estoy entusiasmada! Es posible si nos deciplinamos. Randy y yo estamos trabajando juntos en esto. Me convertire en una experta en presupuestos. Pagaremos nuestras deudas completas y pondremos mas en ahorro.
7.- Hare de mi casa un pedacito de cielo, cursi pero cierto! No me he portado muy bien ultimamente. Todavia tenemos pintura y cortinas que compramos 5 meses atras que no han sido usadas. Voy a terminar esos projectos y me asegurare de terminar lo que empiezo antes de pasar a otro projecto.
8.- Este año cocinare mas saludable para mi familia. Mas frutas y verduras y menos carnes. Quiero aprender maneras alternativas de comer. Comprar en la feria y organico cuando me seas posible. Necesito ayuda en esto, porfavor no sean timidos en mandarme recetas, consejos o productos!
9.- Tengo una maquina de cocer que no uso muy seguido. Solo para hacer bastas y alhoadones. Aprendere a cocer cosas simples y cuando me sienta mas comoda voy a confecionar una falda para ir a la Iglesia.
10.- Este año nuestra huerta sera una maravilla. Tengo es espacio para crear un fantastico jardin. Quiero plantar en jardineras y tener flores entremedio de las hileras. Una pequeña cerca alrededor de mi jardin lo hara lucir hermoso.
11.- Aprendere como hacer conservas con nuestros propios verduras. Tambien apredere como congelar fruta y hacer mermeladas y todas esas cosas ricas que la gente hacer aqui.
12.- Sere una mejor mami-ama para la Kala y la Cleo. Jugare mas con la Kalita y la sacare a pasear mas seguido. Al final del dia cuando llegamos a la casa solo queremos relajarnos y no hacer mucho. Esto no es justo para ella que ha estado encerrada y aburrida todo el dia. Nuestra gatita es tan tiernita y timida. Quiero que tenga un vida entretenida tambien. Me da pena la vida aburrida que tiene, pasa todo el dia debajo de mi casa y solo sale en la noche.

6 comments:

  1. Lofty and very obtainable goals...keep us up on how you are doing. Liza, it is quite fun to can your own veggies and things. We used to do that at home all the time. We, also, froze alot of veggies and fruits. YUMMIES. When everyone else is buying strawberries, peaches, etc...we were eating them out of the freezer for free. It is very rewarding. I loved it.
    Thanks for sharing yourself. You are great!
    Hugs to you, Randy and the family.
    Cherie (and Jeff)

    ReplyDelete
  2. Hermanita!! no te imaginas lo que es bueno aprender de los demás, me encanta la forma en que escribes y como deseas que tu vida mejore!! tienes muy buenas ideas y eres muy introspectiva, creo que seguiré unos buenos consejos que dejaste.

    Te quiero y animo que se puede!!! :)
    Te amo mucho tu hermanita Gaby!!

    ReplyDelete
  3. liza, no se que seria esta vida sin metas...me encanto tu post y espero que sea un año maravilloso y ojala nos veamos y lo pasemos bien. me encantaria que participaramos de algun evento deportivo juntas. solo por diversion...saludos a tu amor y a las chicas

    ReplyDelete
  4. Liza!! podras creer que yo tambien me puse metas este año y las escribi en mi agenda??!! igual me anima mucho, tenemos varias en comun!! muchos cariños y trabajo en mi blog...

    ReplyDelete
  5. A cumplir metas se ha dicho!!! UUUFF Liza me dejas la bara alta!!! hahaha Me encanta ver como organizas tu vida y buscas desarrollarte en mas areas!!! Creo que estes donde estes me dejas lecciones!! Gracias por eso, deseo poder tener la habilidad que tienes tu!! Pero, de a poco ire desarrollando las cosas que deseo lograr tb!!! Y poder ser una mejor mujer!!!! Liza te quiero mucho!!! Un beso grande!!! Eres genial!!! Laura.

    ReplyDelete
  6. Liza!!! I can help you with number 8!! I've been reading and trying so many recipes that have to do with what you just described!! I can tell you about tons of books and also some yummy things that i've found! i will blog about those in between my Chile-Peru Trip! :P I don't know how you do it but it's annoying for me to write the blog in english and then spanish and i end up trading back and forth haha therefore it takes me freaking forever to finish one post!! grr

    Also, I know about something that can totally help you with #3 ;)

    I think we just need to talk over the phone what do u think?

    ReplyDelete